077-7005757

מאמרים - רשתות חברתיות

שיווק מבוסס תוכן

מאת: שירה דרורי

ברשת, למילים יש כוח מכירתי ואם משתמשים נכון בתוכן הוא יכול להניע לפעולה. לכן, חשוב מאוד ליצור עולם תוכן שמקדם את המסרים השיווקיים של העסק, מעניין גולשים ומחבר אותם לאתר האינטרנט או לדף הפייסבוק, וגורם להם לרצות להתעדכן או ליצור קשר עם העסק שמאחורי הטקסטים.


כיצד כותבים תוכן שיווקי שעושה את העבודה? לפניכם מספר טיפים לבניית עולם תוכן שיווקי באינטרנט.

 

אפיון נכון של עולם התוכן
יש להפריד בין תוכן שיווקי לאתר החברה ולדף הפייסבוק. לכל אמצעי תקשורת יש את השפה שלו, ולכן כדאי להתאים את השפה השיווקית לכל ערוץ בנפרד. כך למשל, באתר החברה שהינו אתר תדמיתי, השפה תתאר באריכות יחסית ובפירוט את השירותים או מוצרי העסק, את פרופיל חברה, החזון וכן הלאה, ואילו בדף הפייסבוק מדובר בפוסטים קצרים. הייחוד של פייסבוק הוא בישירות ובמיידיות שלו, ולכן חשוב לכתוב קצר, קולע ובגובה העיניים.
חשוב להעניק בכל ערוץ ערך מוסף שיעניין אנשים וכאן נכנסים לתמונה מאמרים או כתבות בהם ניתן להרחיב ולגעת גם בתחומים משיקים שמקדמים את האינטרסים של העסק. כך, לתקשר נושאים שיעניינו גולשים ויביאו אותם מחיפוש בגוגל אל האתר שלכם בדרך עקיפה. למשל, אם אתם עסק של תמונות, ניתן להעלות כתבת טיפים לצילום ילדים שתמשוך גולשים שחיפשו צילום ילדים ודרך האתר יתוודעו לעיסוקכם ולמה שאתם מציעים.
גם כתיבת תוכן שיווקי בבלוג שונה מתוכן באתר החברה - בעוד שבאתר החברה תעדיפו תוכן רשמי יותר, הרי שבלוג הוא סוג של "מאחורי הקלעים", ואליו תיצקו חומרי תוכן שחושפים את תהליך העבודה או הייצור, מידע על עובדי החברה, אירועי חברה ודברים שהם פחות פורמאליים ויותר פרסונאליים.
בחירה מושכלת של חומרים
חשוב מאוד לייצר תוכן שבשורה התחתונה מניע לפעולה. אפשר כמובן לכתוב או להעלות מאמרים או מחקרים שמקדמים את המוצר בדרכים עקיפות. כך למשל, אם אתם משווקים תמונות מסוגים שונים, ופורסם מחקר לפיו תמונות התלויות בחדרי ילדים הופכים ילדים למאושרים יותר, הרי שזה מחקר שאפשר לפרסם בפייסבוק או לכתוב עליו מאמר באתר, כיוון שהוא תומך בעקיפין במוצר שלכם - תמונות.
כמו כן, מומלץ לסיים כל מאמר בהנעה ישירה לפעולה כמו "קראתם על המוצר שלנו? אתם מוזמנים ללחוץ על הלינק ולהתנסות או ליהנות מקופון הטבה".
ייבוא טראפיק באמצעות תוכן
באמצעות תכנים טובים תוכלו לעניין אנשים ולהביא אותם לאתר שלכם. לדוגמא, אם תפרסמו בעיתונים או באתרים אחרים מאמרים עם טיפים או מדריכים מקצועיים בהם תקבלו קרדיט ולינק לאתר שלכם, תוכלו, דרך התוכן, לעורר את סקרנות האנשים. למשל, פרסמתם מדריך על תזונה נכונה כיוון שאתם תזונאים, כך תעצבו תדמית של ברי סמכא והקוראים ירצו לפנות אליכם כי מה שכתבתם נראה להם מעניין, מקצועי וכדומה. אפשר לשלב מאמרים באתרי מאמרים חינמיים ברחבי הרשת או לפנות לאתרי תוכן שמחפשים מומחים או תוכן מקורי ומקצועי שיסכימו תמורת התוכן להעניק לכם את הקרדיט הראוי.
דוגמא, אם אתם מכללה המסמיכה תארים במגוון נושאים, תוכלו לפרסם מאמר על אפשרויות התעסוקה השונות לבעלי תואר ראשון בסוציולוגיה למשל.
אותו עקרון תקף גם בדף העסקי שלכם בפייסבוק. הדף יעניין פחות אנשים אם הוא יעסוק ישירות רק במוצרים או בשירותים שלכם, אבל אם תשלבו בו טיפים, מדריכים, תמונות מעניינות, סרטי וידאו שיוצרים ערך מוסף, הוא יעניין יותר. למשל, אתם חברת מתנות אישיות והעלתם סרטוני עשה זאת בעצמך ליצירת מתנות, תוכלו למשוך אוהדים שמתעניינים בחומרים שאתם מעלים ודרך התכנים שתעלו תוכלו לעורר את עניינם גם בנוגע למוצרים שאתם משווקים.
דיוורי תוכן
אם יש לכם רשימת מכותבים לניוזלטר, תוכלו כמובן לדוור להם מבצע מיוחד, ברכה ליום ההולדת, אבל תוכלו להשתמש גם בתוכן כדי לעניין אותם לאורך זמן בדיוורים. אם למשל, אתם משק שמייצר גבינות, תוכלו לשלב בדיוור כתבות על היתרונות הבריאותיים של הגבינות השונות, על איך מייצרים גבינה בבית, מתכונים למנות עם גבינות, לשלב במתכונים המלצה על המוצרים שלכם, וכך, דרך התוכן, לקדם את המוצרים שלכם.
לסיכום, היו יצירתיים, חשבו היכן כדאי לשתול תוכן ובאיזו צורה להגיש תכנים שיקדמו אתכם וגם יתרמו למכותבים, האוהדים או הלקוחות שלכם.

 

נשמח לשמוע ממך.

Arttech Israel

077-7005757