077-7005757

מאמרים - רשתות חברתיות

הפייסבוק כזירת מכירות אפקטיבית

מאת: שירה דרורי

דף הפייסבוק העסקי שלכם יכול להפוך יכול להפוך לערוץ מכירתי אם יודעים איך להשתמש בו נכון. באמצעות הפייסבוק אפשר לעדכן את האוהדים (אנשים שעשו LIKE על הדף העסקי שלכם) על מוצרים חדשים, להציע להם הנחות מיוחדות ולהעביר אותם מדף הפייסבוק העסקי ישירות לזירת המכירה

(החנות, בין אם היא מקוונת ובין אם אינה מקוונת). כיצד מוכרים דרך האינטרנט? לפניכם מספר עצות להפיכת הפייסבוק כפלטפורמה מכירתית.

 

מיתוג הדף העסקי וגיוס אוהדים
ראשית, חשוב להתייחס לפייסבוק כזירת מכירות נוספת, ולמתג את הדף העסקי לפי הצבעוניות של המותג ולהשתמש בשפת השיווקית של המותג. חשוב לשלב בדף העסקי רשימת סניפים או מידע על נקודות מכירה, להעלות קטלוג מוצריםוליצור הפנייה ישירה לקטלוג באתר החברה. ניתן להעלות גם סרטוני תדמית, תמונות מהאווירה בחנות, והכי חשוב – יחס אישי. חשוב לענות כמה שיותר מהר להערות ושאלות של לקוח, כדי לעודד אותם לקנייה על ידי שירות יעיל ויחס אישי. כדי לעקוב אחרי שאלות ועדכונים של לקוחות, סמנו בערוך דף תחת "ההגדרות שלך" וי בשליחת התראות לכתובת המייל וכך, בכל פעם שאוהד שואל שאלה או כותב בקיר שלכם, תוכלו לקבל על כך עדכון לתיבת הדואר.
לאחר שמיתגתם, הגיע העת לגייס אוהדים, ניתן לעשות זאת על ידי שליחת הודעה בכפתור "הצע לחברים" וכך לשלוח הזמנה לכל החברים להצטרף לדף, להטמיע לינק ישיר לדף העסקי בפייסבוק באתר החברה, להדפיס את כתובת הפייסבוק של החברה על כל מסמך פרסומי או להעלות קמפיין ממומן בפרסום בפייסבוק שיפנה לדף העסקי שלכם.
עדכונים מעניינים על מוצרים
חשוב לעדכן את ה"קיר" של הדף העסקי על מוצרים חדשים. רצוי לעשות זאת בצורה מעניינת, לפי טרנדים או קטגוריות, בשמים לאביב או פריטי אופנה לחופשת הסקי, או להעלות פוסטים מקדמים כמו טיפים על ניהול תיקי השקעות, מתכונים בדף הקשור בבישול, או טיפים כיצד להתקבל ללימודים בחול. מומלץ ללוות כל תמונה של מוצר שהעלתם בתיאור (ברגע שתערכו את התמונה יהיה לכם מקום למלא תיאור) ושם להשתמש בתוכן שיווקי שמניע לפעולה כמו: "אל תפספסו" או "זה הזמן לנסות". חשוב לקשר את המוצרים לאתר החברה (אם קיים) בייחוד אם מדובר באתר סחר אלקטרוני, שמאפשר שכל מי שמתעניין במוצר יופנה ישירות לדף שמאפשר לו לקנות את המוצר מיידית דרך אתר החברה.
כדי לחזק את התנועה בדף ואת המכירות, אפשר לבקש מחברים קרובים לכתוב המלצות על המוצרים על הקיר כדי לעודד לקוחות להתנסות במוצרים.
הטבות ייחודיות לאוהדים
הפייסבוק הוא המקום להניע לקוחות ואפשר לעשות זאת על ידי מתן הטבות ייחודיות ובלעדיות לאוהדי הדף, כמו למשל, להעלות בקובץ תמונה JPG קופון מעוצב שמקנה ללקוחות הנחה כלשהי בחנות. האוהדים יוכלו להדפיס את הקופון מהפייסבוק (אחרי שהם לחצו LIKE ), ולהזדכות במעמד הקנייה. בנוסף, ניתן להחליט שכל מצטרף לדף יקבל בלחיצת LIKE מתנה קטנה בחנות.
תחרויות נושאות פרסים
ניתן לערוך מעת לעת תחרות נושאת פרסים בדף של הפייסבוק. למשל להבטיח לעשרת הראשונים שיענו על חידון בנושא מוצרי החברה פרס או לבקש מהאוהדים לחלוק טיפים, תמונות, סרטונים ולצ'פר את היצירתיים והמפתיעים ביותר. תחרויות מושכות אוהדים חדשים, מאפשרות להם להכיר את פעילות החברה דרך המידע בדף. חשוב מאוד שהתחרות תיקשר לעולם התוכן של החברה, כך שאם אתם חברת טיפוח, התחרות תהיה סביב נושא הטיפוח ולא במנותק ממנו. ניתן למשל לערוך תחרות לפיה האוהדים יקבעו את ההנחה או ההטבה הבאה, להציג להם מספר מוצרים או הטבות ושהרוב יכריע איזה מוצרים יהיו במבצעים של החודש הבא או איזו הנחה תהיה ההטבה לחודש הבא.

 


| בניית אתר אינטרנט | הקמת אתרי אינטרנט |

נשמח לשמוע ממך.

Arttech Israel

077-7005757