077-7005757

מאמרים - רשתות חברתיות

שיווק מרכזי קניות בפייסבוק

מדיה חברתית היא לא רק שם יפה לאתרים הפופולאריים ביותר בימינו דוגמת פייסבוק או youtube, היא גם מרמזת על המקומות החמים ביותר כיום בתחום הפרסום והשיווק. שיווק באמצעות המדיה החברתית בכלל, ובאמצעות הרשת החברתית הגדולה מכולם – פייסבוק בפרט, הוא כיום אמצעי השיווק החם ביותר

וכנראה שגם אד היעילים והמשתלמים ביותר. הסיבה העיקרית לכך ששיווק באמצעות הפייסבוק עובד טוב, היא כי כל רשת חברתית מפלחת וממיינת את השוק באמצעות הפרופילים שבונה כל המשתמשים, כאשר כל משתמש בדרך כלל מזין לתוך הפרופיל שלו נתונים אמינים וחשובים אודות עצמו, דוגמת תחומי עניין, תחומי עיסוק ופרנה, מי הם החברים שלו וכד'.

 

על מנת להבהיר עד כמה קל, פשוט ויעיל השיווק באמצעות הפייסבוק, ניקח כדוגמה שיווק של מרכזי קניות גדולים הנעשה באמצעות פייסבוק. נניח ואנחנו משרד פרסום או הנהלה של מרכז קניות גדול, ואנחנו מעוניינים לשווק את מרכז הפרסום הזה בצורה היעילה ביותר, על ידי פנייה לכמה שיותר אנשים רלבנטיים, המהווים למעשה לקוחות פוטנציאליים עבורנו – אנשים שקיים סיכוי סביר כי יתעניינו במה שאנחנו מוכרים, במקרה הזה, במה שהחנויות שבמרכז הקניות אותו אנחנו מייצגים מוכר.
נתחיל במבט על מה החנויות השונות במרכז הקניות שלנו מוכרות. נניח וקיימת במרכז זה חנות קומיקס. על מנת להביא כמה שיותר אנשים למרכז הקניות שלנו, ננסה לשווק את הביקור בחנות הקומיקס לחובבי קומיקס מושבעים. עכשיו אתם כבר יכולים לראות כיצד הפייסבוק ישחק כאן לטובתנו – חובבי קומיקס רבים וודאי סימנו בפרופיל שלהם כי זהו תחום עניין עבורם, או שהם אפילו חברים בקבוצות קומיקס שונות או סתם עשו "לייק" על פוסטים שונים העוסקים בקומיקס. באמצעות פייסבוק נוכל בתוך דקות מעטות לדלות מבין מיליוני המשתמשים השונים את אלו החיים באזור שלנו (או במקרה שלנו, פשוט את כל מי שחי בישראל) ומתעניינים בקומיקס, ולשווק להם ביקור בחנות הקומיקס שבמרכז הקניות שלנו.

באופן דומה, ניתן לעבור על כל חנות במרכז הקניות הזה ולעשות עבורה את אותה פעולת שיווק – אם יש לנו במרכז הקניות סטודיו לקעקועים, נחפש בפייסבוק את כל מי שמתעניין בקעקועים, אתרים של קעקועים, פוסטים על קעקועים או מקעקעים, "לייקים" על דפים שקשורים לנושא וכד'. אם ישן חנויות מובילות לכלי נגינה למשל, ניתן לחפש מוסיקאים או אנשים שהתעניינו בכלי נגינה שונים ועוד ועוד. עולם האפשרויות כאן בלתי מוגבל.

אנחנו רואים אם כן, שבאמצעות שיווק נכון בפייסבוק, אנחנו יכולים גם לפנות לכמות עצומה של אנשים, וגם לפנות ספציפית לאנשים שקיים סיכוי גבוה כי יתעניינו במוצר שאנחנו משווקים. מסיבה זו, אנשי שיווק ופרסום מגדירים כיום את הפייסבוק ואת המדיה החברתית בכלל כשלב הבא של עולם השיווק. אם היעילות וההצלחה בשטח אי אפשר להתווכח...


| בניית אתר אינטרנט | הקמת אתרי אינטרנט |

נשמח לשמוע ממך.

Arttech Israel

077-7005757