077-7005757

מאמרים - בניית אתרי אינטרנט

אל תתנו לי לחשוב – בניית אתרי אינטרנט בצורה חכמה

יש הבדל בין איך שאנחנו חושבים שאנשים משתמשים באתרי אינטרנט וכיצד הם באמת משתמשים בהם.
כאשר אנחנו עוסקים בניית אתרי אינטרנט, אנו עושים זאת במחשבה שאנשים יתעמקו בכל דף, יקראו את הטקסטים המדוקדקים שלנו, וישקלו את

 

האופציות שלהם לפני לחיצה על קישור.
מה שהם בעצם עושים רוב הזמן (אם יש לנו מזל) הוא להציץ  בכל דף חדש, לסרוק חלק מהטקסט, וללחוץ על הקישור הראשון שתופס את עינם, או שדומה במעורפל לדבר שהם מחפשים. בדרך כלל ישנם חלקים גדולים של הדף שאפילו אין מסתכלים עליהם.

למעשה, אין זה כה פשוט והתנהגות המשתמש באתר תלויה בסוג הדף, מה המשתמש מנסה לעשות, כמה הוא ממהר, וכן הלאה . אבל השקפה פשטנית זו היא הרבה יותר קרובה למציאות ממה שרובנו מדמיינים.

זה הגיוני שנתאר לעצמנו משתמש רציונאלי ומרוכז כאשר אנו מעצבים דפים לאתר ורק טבעי להניח כי כולם ישתמשו באינטרנט באותה דרך שאנחנו עושים זאת, וכמו כולם, אנחנו נוטים לחשוב כי ההתנהגות שלנו היא הרבה יותר מסודרת והגיונית ממה שהיא באמת.
אם אתה רוצה לעצב דפי אינטרנט יעילים, אתה צריך ללמוד לחיות עם שלוש עובדות על השימוש באינטרנט של העולם האמיתי.


עובדה   1 :
אנו לא קוראים דפים. אנו סורקים אותם .

אחת מעובדות המתועדות היטב על השימוש באינטרנט הוא שאנשים נוטים לבלות זמן קצר מאוד בקריאת דפים באינטרנט. במקום זאת אנו סורקים את הדפים בחיפוש אחר מילים או ביטויים המושכים את עיננו.  
היוצא מן הכלל, כמובן, הם דפים המכילים את מבזקי חדשות, דיווחים או תיאורי מוצר . אבל אפילו אז, אם הטקסט ארוך יותר מכמה פסקאות, סביר כי נדפיס אותו, כי זה קל ומהיר יותר לקרוא מנייר מאשר מהמסך.

מדוע אנו סורקים ?

*
אנחנו בדרך כלל ממהרים .רוב השימוש שלנו באינטרנט מונע על ידי הרצון לחסוך בזמן . כתוצאה מכך, המשתמשים באינטרנט נוטים לפעול כמו כרישים: הם צריכים להמשיך לזוז, או שהם ימותו. פשוט אין לנו זמן לקרוא יותר מכפי הצורך .

*
אנחנו יודעים שאנחנו לא צריכים לקרוא את הכול . אנו בדרך כלל מתעניינים בחלק קטן מאד ממה שכתוב בדף האינטרנט. אנו מחפשים רק את אותן פיסות מידע התואמות את העניין שלנו או את המשימה המיידית שעלינו לבצע וכל השאר אינו רלוונטי. סריקה היא הדרך למצוא את המידע הרלוונטי.

*
אנחנו טובים בזה . אנחנו סורקים עיתונים, מגזינים וספרים כל חיינו בכדי למצוא את החלקים בהם אנחנו מעוניינים, ואנחנו יודעים שזה עובד .
מה שאנחנו רואים כשאנחנו מסתכלים בדף אינטרנט תלוי במה שיש לנו בראש, אבל זה בדרך כלל רק שבריר של מה שיש באמת על הדף .
אנו נוטים להתמקד במילים וביטויים שנראים מתאימים ל: א. המשימה המיידית שלנו ב. תחומי העניין הנוכחיים והמתמשכים שלנו  ג. וכמובן המילים המשפיעות על מערכת העצבים שלנו, כמו "חינם", "מכירה" ו "סקס ."


עובדה  2 :
הבחירות שלנו אינן אופטימאליות

כשאנחנו אנו מעצבים דפים, אנו נוטים להניח שמשתמשים יסרקו את הדף, ישקלו את כל האפשרויות הקיימות, ויבחרו את האפשרות הטובה ביותר .

במציאות , לעומת זאת, רוב הזמן אנחנו לא בוחרים את האפשרות הטובה ביותר, אנו בוחרים את האפשרות הראשונה והסבירה . ברגע שאנחנו מוצאים קישור שנראה כאילו הוא עשוי להוביל אותנו למה שאנחנו מחפשים, יש סיכוי מצוין שאנחנו נלחץ עליו .


אז למה המשתמשים באינטרנט אינם  מקדישים זמן לחיפוש אחר הבחירה הטובה ביותר ?

*
אנחנו בדרך כלל ממהרים. אופטימיזציה היא קשה וגוזלת הרבה זמן.

*
טעינו בקישור- לא נורא. גם אם נכנסנו לדף אשר אינו עונה על דרישותינו, או אם הקלקנו על קישור בטעות, בדרך כלל כל מה שעלינו לעשות הוא ללחוץ על "חזור". העניין בעייתי יותר אם הדפים עולים באיטיות. במקרה כזה אנו נשקול את הבחירות שלנו ביתר זהירות. זאת הסיבה שהגולשים באינטרנט אינם אוהבים העלאה איטית של דפים.


*
בחינת האפשרויות לא תמיד תביא לתוצאה הרצויה . באתרים המעוצבים באיכות ירודה, הקדשת זמן למציאת הקישור הטוב ביותר לא ממש עוזרת. במקרה כזה עדיף להתקדם עם הבחירה הראשונה, ולחזור במידה ואין הקישור מוצלח.

*
יותר כיף לנחש . זה פחות עבודה מבחינה זהירה של האפשרויות ואם אתה מנחש נכון בפעם הראשונה, זה יותר מהר. בנוסף, יש כאן אלמנט של הימור, והאפשרות הנעימה של התקלות במשהו מפתיע וטוב .

אין זה אומר שמשתמשים אף פעם אינם בוחנים את האפשרויות שלהם בצורה שקולה . זה תלוי בדברים כמו מבנה המוח שלהם, עד כמה הם לחוצים בזמן זמן, וכמה אמון יש להם באתר .


עובדה  3 :
אנחנו לא מבינים איך דברים עובדים אבל אנחנו מסתדרים איכשהו .

יש עניין שהופך להיות ברור ברגע שאתה עושה כל מיני מבחני שימושיות, בין אם אתה בודק אתרי אינטרנט, תוכנה, או מכשירים ביתיים.  העניין הוא המידה שבה אנשים משתמשים כל הזמן בדברים מבלי להבין כיצד הם פועלים, או עם תפישה מוטעית לגמרי על אופן פעולתם.
בהתמודדות עם כל סוג של טכנולוגיה, מעט מאוד אנשים לוקחים את הזמן לקרוא הוראות . במקום, אנחנו מסתערים קדימה ומצליחים איכשהו לשכנע את עצמנו שאנו יודעים מה אנו עושים ולמה זה עובד.

מדוע זה קורה ?

*
זה לא חשוב לנו . עבור רובנו, זה לא משנה לנו אם אנחנו מבינים איך הדברים פועלים, כל עוד אנו יכולים להשתמש בהם . זה לא בגלל חוסר אינטליגנציה, אלא בגלל חוסר אכפתיות . לסיכומו של דבר, זה פשוט לא חשוב לנו.

*
אם אנו מוצאים משהו שעובד, אנו דבקים בו. ברגע שאנחנו מוצאים משהו שעובד, לא משנה מה איכותו, אנו נוטים לא לחפש דרך טובה יותר . אנו נשתמש בדרך טובה יותר אם נתקל באחת כזו, אך רק לעתים רחוקות אנחנו מחפשים אותה .

השאלה היא, אם אנשים מסתדרים איכשהו, האם כל כך חשוב שהם יבינו את הדברים כפי שצריך?
התשובה היא, בהחלט כן! הגלישה האקראית היא אינה יעילה ומועדת לטעויות. ובנוסף, אם המשתמשים כן תופסים את העניין כמו שצריך אז:

 

* יש סיכוי הרבה יותר טוב כי הם ימצאו את מה שהם מחפשים, וזה טוב גם להם וגם לך (לבונה /בעלי האתר . (

*
יש סיכוי טוב שהגולשים יגיעו לחלקים של האתר שאליהם אתה רוצה שיגיעו, ולא רק לחלקים שהם נתקלים בהם בגלישה אקראית.

*
יש סיכוי טוב יותר שהם יבינו את הטווח המלא של מה שיש לאתר שלך להציע.

*
הם ירגישו חכמים יותר ובעלי שליטה כאשר ישתמשו באתר שלך וזה יביא אותם בחזרה .

שורה תחתונה: בניית אתרי אינטרנט חשוב לזכור, אם קהל הגולשים באתר שלך יתנהג כאילו פרסמת לוח מודעות, אז עדיף שתעצב לוח מודעות!

| בניית אתר אינטרנט | הקמת אתרי אינטרנט |

הוסף תגובה

רענן
קוד אבטחה

נשמח לשמוע ממך.

Arttech Israel

077-7005757