077-7005757

מאמרים - קידום אתרים

איך בוחרים מילות מפתח?

אם אתם מעוניינים לבצע בניית אתר אינטרנט, סביר להניח שמעבר לבנייה, אתם גם תצטרכו להשקיע בקידום שלו. קידום של אתר, רצוי שייעשה במקביל לבנייה שלו, אך בכל מקרה יש נושא אחד שחשוב לשים לב אליו בזמן שאתם מבצעים בניית אתרי אינטרנט - בחירת מילות המפתח לקידום האתר. מהן בעצם מילות המפתח ואיך בוחרים אותן?
כאשר אתם מבצעים בניית אתר אינטרנט, סביר מאד להניח שאתם תזינו לתוכו תוכן מסוים. התוכן הנ"ל הוא זה שיופיע בגוגל, בהתאם למילות החיפוש אשר הגולשים יזינו. ככל שתזינו יותר ביטויים ספציפיים (אך לא באופן מוגזם!) כך גדלים הסיכויים שהן יופיעו בראש תוצאות החיפוש, בהתאם לתוכן שהגולשים הזינו. זה בעצם מילות המפתח של האתר שלכם - המילים שמופיעות באתר, וגם בביטויי החיפוש הגולשים מזינים לגוגל. אם כן, לבחירת מילות המפתח יש השלכות מכריעות על בניית אתרי אינטרנט ועל קידומם. אז איך אפשר לבחור אותם?

כמה צעדים שיסייעו לכם בבחירה
בשלב הראשון, כבר בזמן שאתם מבצעים בניית אתר אינטרנט, התחילו לעשות רשימה של כל ביטויי המפתח שהייתם רוצים שיקודמו באתר. אתם יכולים להתפרע בשלב הנוכחי עם הדמיון שלכם. השיטה המומלצת כדי למצוא את מילות המפתח הנ"ל, היא להתחיל עם ביטויי הבסיס ולהרחיב אותם. אם לדוגמה יש לכם העוסק במכירת ציוד ספורט התחילו בביטוי כמו "ציוד ספורט" ובהמשך הרחיבו אותו אל ביטויים כמו "ציוד ספורט לחורף" "ציוד ספורט לילדים" וכיו"ב. כך תוכלו ליצור רצף של ביטויים שונים שיתאימו לאתר שלכם.
את השלב הבא, גם אפשר לבצע במקביל לתהליך של בניית אתרי אינטרנט, אך אפשר גם לבצע אותו כאשר האתר כבר בנוי, לפחות ברמת השלד. בשלב זה למעשה, אתם מתחילים לבחור את הביטויים הראשונים שאותם תקדמו. לרוב, מומלץ להתמקד בשלושה ביטויים לכל היותר, אם לא רק בשניים או באחד. מדוע כדאי לבצע עבודה מצומצמת? משום שמלאכת הקידום כיום איננה פשוטה כלל. על מנת לקדם ביטוי אחד יש להשקיע מאמץ רב. לכן כדאי בשלבים הראשונים לא לנסות ולתפוס את כל הביטויים במכה אחת. התחילו ממספר קטן.
אלא שכעת עולה השאלה הבאה - מתוך הרשימה הענקית שעשיתם, איזה ביטויים בוחרים לקדם קודם כל? כבר כשאתם מבצעים בניית אתר אינטרנט, נסו למצוא את האיזון המתאים בין שני מקרי הקיצון. מקרה קיצון אחד הוא של ביטויים שהם כל כך כלליים וגדולים, ויש עליהם חיפוש נרחב כל כך, שגם לא תמיד רלוונטי לאתר שלכם. מקרה הקיצון השני הוא של ביטויים שקל מאד לקדם - אבל פשוט לא משתלם כי בקושי מחפשים אותם. לכן מילת המפתח כאן היא איזון.

בהמשך אפשר להתרחב
אם סיימתם לבצע בניית אתרי אינטרנט, וגם הצלחתם לקדם בצורה טובה מספר קטן של ביטויי מפתח כמובן שאסור לעצור לרגע. כשם שתמיד המלאכה של בניית אתר אינטרנט יכולה להמשיך, כך גם מלאכת הקידום. יש תמיד לשמור על הביטויים שכבר קודמו - שלא ירדו בתוצאות החיפוש. בנוסף, זה יהיה זמן טוב להתחיל ולהכניס ביטויי מפתח נוספים, שמתבססים על ביטויי הבסיס שכבר קודמו.

הוסף תגובה

רענן
קוד אבטחה

נשמח לשמוע ממך.

Arttech Israel

077-7005757