077-7005757

מאמרים - קידום אתרים

חשיבות יצירת תוכן איכותי לקידום האתר

יצירת תוכן איכותי באתר, שיהיה מעניין, ייחודי, ממוקד וענייני עבור הגולש הכרחית וחיונית לצורך קידום האתר במנועי החיפוש. מדובר במלאכה חשובה העומדת בידי בעל האתר המעוניין לקדם את האתר בתוצאות מנועי החיפוש. לא מספיק להשקיע כסף לטובת בניית אתרי אינטרנט מקצועית, אלא גם בבנייה ויצירת תוכן איכותי לאורך זמן שתאפשר את התקדמותו של האתר במנועי החיפוש.

אז כיצד בעצם תוכן איכותי תורם לקידום האתר?
תוכן איכותי מסייע בהפגנת מקצועיות בפני הגולש
כתיבת תוכן איכותי באתר (המהווה כרטיס ביקור של כל העסק) יציג את האתר כמקצועי, דרכו ניתן לראות את הפוטנציאל האמיתי של האתר והאם מדובר בעסק מקצועי או חובבני. תוכן שאינו מנוסח טוב או כולל משפטים שמוכנים בהם מילות המפתח ללא קשר, רק במטרה להכניס והרבה, אינם מציגות את האתר באור חיובי, לא בפני הגולש, המרגיש כמרומה ומטיל ספק באמינות העסק ולא בעיני גוגל. מנגד, מאמרים איכותיים, מנוסחים היטב ורלוונטיים, משקפים מקצועיות, השקעה ורצינות, כיאה לעסק עם מדיניות בהתאם.
תוכן איכותי משאיר את הגולשים בתוך האתר
כתיבת תוכן איכותי, ענייני ומושך באתר יתרום לכך שהגולש יימצא באתר עניין ומענה לחיפושו וזמן הישארותו באתר יהיה ארוך יותר. תוכן מגוון יגדיל את הסיכויים שהגולש יימצא את מבוקשו באתר ולכן יבחר להישאר בו לאורך זמן. במידה וגוגל מבחין שגולשים נשארים בדפים מסוימים באתר לפרקי זמן ארוכים, הוא יסיק כי האתר מספיק טוב ומקצועי, בניגוד לאתר בו הגולשים נוטשים תוך פרק זמן קצר כי ככל הנראה התוכן לא סיפק אותם ולא היה ענייני דיו. כאשר גוגל מבין שהאתר רלוונטי לחיפוש ו"מספק את הסחורה", הוא עשוי לקדם את האתר למיקום גבוה יותר בחיפוש.
כתיבת תוכן איכותי להפצה ברשת
כתיבת תוכן איכותי תעודד גולשים להפיץ ולפרסם את התכנים לגולשים אחרים, למשל בפורומים, בלוגים, להמליץ על טיפים במאמר מסוים או בכלל כתוצאה מהתרשמות כללית מהאתר אודות לתוכן האיכותי שבו, בסגנון "יש אתר מצוין בתחום ה... שמסביר על... שם תוכל לקבל תשובות ל...". גולשים נוהגים להמליץ לחבריהם על אתרים מומלצים ברשת. באמצעות תוכן איכותי, ניתן לזכות לחשיפה גדולה יותר לקהל הגולשים והתוצאה בשטח היא יותר כניסות של משתמשים שונים לאתר, דבר העשוי לעלות את דירוג האתר.
כתיבה שוטפת של תוכן להפגין פעילות באתר
כתיבת תוכן והוספתו באופן שוטף בתדירות יחסית קבועה (למשל דף תוכן אחד כל מספר ימים) תורמת להישארות האתר בדירוג גבוה במנוע החיפוש ומהווה עבורו הוכחה כי הוא פעיל ורלוונטי, כך שהוא ירבה לבקר אותו. ולחילופין, גוגל מתייחס לאתר שלא מעדכן בכלל את תכניו וכל הדפים בו ישנים כאתר שאינו פעיל ולכן לא רלוונטי, ימעט לבקר אותו וכפועל יוצא, הדבר עשוי לפגוע בדירוג שלו.
מאחר וקיימת חשיבות גדולה ליצירת תוכן איכותי באתר על מנת לתרום לקידומו, מומלץ לקחת בחשבון את הדגשים הבאים בעת בניית תוכן באתר:

 

  • מומלץ לבנות תוכן רווי מילות מפתח הפזורות לכל אורך הטקסט, כאשר החשיבות הגדולה ביותר היא למיקומן בראש הדף, במיוחד בכותרת.
  • מומלץ למקם את הנושאים המהותיים ביותר באתר בדף הבית, נושאים ברמת חשיבות נמוכה יותר בדפים ראשיים באתר, ואת הנושאים הפחות מהותיים מומלץ למקם בדפים המקושרים אליהם.
  • כאשר משבצים את מילות המפתח במסגרת תוכן הדף, יש להקפיד על צפיפות נכונה (3%-7%). צפיפות גבוהה מידי עלולה לגרום לירידה בדירוג הדף בתוצאות החיפוש לאחר שגוגל יתרשם כי מדובר בספאם. בנוסף, במידה ומדובר בביטויים המורכבים מיותר ממילה אחת, חשוב שהן תופענה בסמיכות ובסדר הנכון, למשל מגנטים לאירועים ולא מגנטים שמיועדים לאירועים או סיורים בתל אביב ולא סיורים חווייתיים בתל אביב. לבסוף, מומלץ שמילות המפתח יהיו ממוקמות בחלק העליון של הדף, כך חשיבות המילה עולה.
  • כדאי להיזהר מנושא של כפילות תוכן באתר. כשגוגל מזהה כי שני דפים באתר כוללים תוכן זהה, או שבשני אתרים יש דפים הכוללים את אותו התוכן, הוא יבחר אחד מהם ויעלים את השני מתוצאות החיפוש.
  • חשוב שלכל דף חדש באתר יהיה Title ייחודי משלו ועדיף שגם תג מטה Description שונה.

הוסף תגובה

רענן
קוד אבטחה

נשמח לשמוע ממך.

Arttech Israel

077-7005757