077-7005757

מאמרים - קידום אתרים

קידום אתרים עקרונות ביסיסיים

בשביל רוב האנשים ובעלי האתרים תחום קידום אתרים הינו כמו קופסה שחורה, המידע שרץ באינטרנט לפעמים סותר אחד את השני ומקורות מידע לפעמים בשגגה מפרסמים מידע שגוי או לא מדויק.

בין אם אנו מקדמים בארץ או עוסקים בקידום אתרים בחו"ל יש מספר עקרונות שלא משתנים בשום איזור גיאוגרפי ואינם משתנים לעולם. אמנם קיימים הבדלים מהותיים בין חוקי המשחק של חו"ל לארץ הקטנה שלנו מכיוון שנפח הגלישה כאן הוא קטן ויש דברים שמותר לעשות כאן שבחו"ל לא יעבדו.
בכדי שנוכל לקדם את אתרינו ישנם עקרונות בסיסיים שיש ליישם, על עקרונות אלה אין מחלוקת ויש לבצע אותם בצורה הטובה ביותר בהתאם לאתר שאותו אנו מקדמים, כל מקורות המידע נחים על עקרונות אלה כבסיס לקידום אתר בצורה מוצלחת.
מנוע החיפוש – אבן היסוד
עלינו לזכור שמנוע החיפוש קיים בשביל הגולש, אם כך מטרתו של מנוע החיפוש הוא להציג את התוצאות הרלוונטיות ביותר בזמן הקצר ביותר בהתאם לשאילתא שהקיש הגולש בשורת החיפוש.
ככל שהתוכן באתר יהיה איכותי יותר, מספר האתרים המצביעים על המאמר בביטוי יהיה גבוה יותר, כך האתר או העמוד יהיה רלוונטי יותר לביטוי בו הוא קושר. יש לגוגל כ-200 פרמטרים שונים לדירוג האתר בתוצאות. אך יש כמה עקרונות בסיסיים חשובים
  • קישורים
  • תוכן
  • מבנה האתר
  • מספר עמודים
  • קצב צמיחת העמודים באתר
אלה הם הפרמטרים הבסיסיים לקידום אתרים, אנו נסקור כל אחד מהאופציות האלה ונסביר במדויק מה המשמעות של כל פרמטר ואיך אנו יכולים ליישם אותו בצורה הטובה ביותר בכדי לקדם את האתר שלנו בתוצאות החיפוש.
קישורים – הצבעות אמון על גבי הרשת
קישורים הינם הדרך הטובה ביותר לגרום לגוגל לראות אותנו תחת ביטוי מסוים. אפשר לומר שקישורים הם כמו הצבעות אמון על גבי הרשת, ככל שיש יותר אתרים רלוונטיים אשר מצביעים על אתרינו בביטוי מסוים ככה האתר שלנו יותר רלוונטי לביטוי.
ככל שהאתרים האלו חזקים יותר ורלוונטיים יותר לביטוי עצמו כך הכוח של אותה הצבעת אמון הוא גדול יותר ומשמעותי יותר בשבילנו, ככל שיש יותר אתרים כאלה המצביעים על אתרינו בביטוי מסוים, כך האתר שלנו נעשה יותר רלוונטי.
בניית קישורים – הדרך למקום הראשון סלולה קישור אחר קישור
כמקדמי אתרים עלינו לבנות קישורים לאתרים אותם אנו מקדמים, יצאנו מנקודת ההנחה שככל שיש יותר אתרים רלוונטיים וחזקים לתחום שלנו שיצביעו עלינו תחת ביטוי מסוים כך אנו נעשה רלוונטיים יותר לביטוי זה.
ובכן יש כמה שיטות לייצר קישורים בצורה איכותית ונסקור אותם בקצרה:
  • פורומים ובלוגים – תגובות בפורומים ובלוגים רלוונטיים (השם שלנו בתגובה מוציא קישור חזרה, ניתן להשתמש במילת המפתח בשביל השם)
  • החלפות קישורים - יצירת שיתופי פעולה עם חברות קידום אתרים אחרות, או עם אתרים אחרים בכדי לבצע איתם החלפות קישורים (טיפ: כדאי לבצע החלפה שאינה הדדית, כלומר שאתר X יוציא לאתר Y ואתר Y יוציא לאתר צד שלישי )
  • הקמת בלוגים משלנו – להקים בלוג רלוונטי לחברה או לנושא שלנו ולשים בו תוכן איכותי ומשם להוציא קישורים חזרה לאתר אותו אנו מקדמים
בניית קישורים הינה תהליך ארוך וסיזיפי אך אם נבחר את המלחמות שלנו בקפידה, נוכל לבנות קישורים לאט ובצורה יסודית, בסופו של דבר ליצור פרופיל קישורים נכנס חזק ויציב לאתרינו.
תוכן – התוכן הוא המלך ולא סתם
מנוע החיפוש אוהב טקסט, ככל שיש לנו טקסט יותר איכותי באתר כך האתר איכותי יותר בעיניי מנוע החיפוש, התוכן באתר הוא המרכיב העיקרי לטיב איכות האתר, ככל שהתוכן אינפורמטיבי יותר וממוקד יותר כך הוא איכותי יותר.
  • מיקוד ביטויי מפתח
  • שימוש בכותרות משנה
  • שימוש בפסקאות
  • צפיפות מילות מפתח
  • אינפורמציה אמיתית בעלת ערך מוסף לקורא
איכות התוכן לאתר תלוי בפרמטרים הכתובים למעלה, ככל שהטקסט יהיה נגיש יותר ונוח יותר לקריאה, ממוקד בביטוי מפתח תוך העלאת אינפורמציה אמיתית שעוזרת לגולש כך יהיה המאמר איכותי יותר.
מיקוד ביטויי מפתח וצפיפות מילות מפתח - חשוב להישאר ענייני
כאשר אנו כותבים מאמר ואנו מעוניינים לקדם ביטויי מפתח בתוך המאמר, עלינו לבצע זאת בצורה חכמה, אין לקדם מעל שתי ביטויים שונים במאמר (גם אם תנסו זה יצא זוועה סביר להניח ולא קריא). חשוב לשמור על ביטויי המפתח ולהשתמש בביטויי מפתח נרדפים בגוף המאמר.
צפיפות מילות מפתח מתייחסת לעובדה שאותו ביטוי מפתח צריך להופיע עד 4% מסה"כ המילים במאמר, מעל 4% יכול להיחשב בהרבה תחומים כספאם או על גבול דחיסת מילות מפתח, אנו יכולים לשמור על היחס הזה בעזרת כותרות משנה ופסקאות.
שימוש בכותרות משנה ובפסקאות – דחיסת ביטויי מפתח זה לא דרך
קידום ביטויי מפתח בתוך המאמר יכולה להוכיח את עצמה כמשימה מאתגרת ביותר, עלינו לדאוג שהביטוי יופיע מספר פעמים במאמר אך עלינו גם לשמור שאנו לא מבצעים ספאם או דחיסת ביטויי מפתח.
אנו יכולים להימנע מכך על ידי שימוש בכותרות משנה, חילוק המאמר לפסקאות ושימוש בכותרות משנה מאפשר לנו ליצור מדגם עשיר של ביטויי מפתח ללא יצירת ספאם, ומאפשר לנו לתמצת את הרעיונות המרכזיים במאמר, ושימוש במילות מפתח.
החילוק לפסקאות יוצר מאמר נוח יותר לקריאה, המוח האנושי כאשר מתמודד עם מסה של מילים אשר לא מחלקות וללא הפסקות יכול להתעייף די מהר והקרוא יאבד עניין במאמר.
תוכן איכותי ואמיתי – ערך מוסף לגולש
העיקרון החשוב ביותר שיש לשמור עליו, הוא יצירת תוכן אמיתי בעלת אינפורמציה אמיתית המשרתת את הגולש אשר קורא את המאמר, אנו כמקדמי אתרים כותבים למען הגולש לא בשביל מנוע החיפוש.
חשוב לזכור, כתיבה איכותית אינה רק טכנית, יש להשתמש ביצירתיות ולכתוב על נושאים אשר באמת נותנים ערך מוסף לגולשים. בסופו של דבר איננו מעוניינים לקחת חלק בספאם או בטקטיקות שגוגל נלחמים בכדי למגר, כי בסופו של דבר זה יקרה.
מבנה האתר – אופטימיזציה נכונה – "המילון" שלך לשפת מנוע החיפוש
הכי נכון לומר שאופטימיזציה למבנה היא למעשה תהליך שבו אני מתאים את מבנה האתר לשפה שבה מתקשר מנוע החיפוש בכך שמנוע החיפוש יוכל לדלות את המרב מן האתר ולדרג אותו בצורה איכותית ונכונה.
לכן בניית אתרי אינטרנט הפך להיות עסק אשר הולך יד ביד עם קידום אתרים, אתר שאינו באוויר יכול להיבנות בצורה כזו שהוא מראש ללא החסמים ומראש בנוי בצורה אופטימאלית לקידום אתרים.
אך מתי שאנו מקדמים אתר קיים, הרבה אתרים נתקלים בחסמים כאלה ואחרים המונעים מחלקים מסוימים באתריהם להיסרק על ידי גוגל, שחרור אותם חסמים יאפשר לגוגל לסרוק את כל העמודים באתר בצורה יעילה ונכונה.
אבן הבסיס בכל אופטימיזציה באתר היא סידור תגיות המטא, תגיות המטא מהווים אינדיקאטור למנוע החיפוש, ואומרים לו בדיוק במה העמוד עוסק, מה יותר חשוב ומה פחות.
הכותרת של האתר צריכה להיות ממוקדת בביטוי אותו אנו מקדמים, תגיות התיאור צריכות להיות עשירות אך לא ארוכות מידיי.
תגיות קנוניקל במידה וצריך בכדי להילחם בכפילות תוכן לאתר, ושלל תהליכים שונים הקשורים במבנה האתר בכדי לאפשר לו להיפתח בפני גוגל. אופטימיזציה נכונה למבנה עצמו בנוסף להוספת תוכן איכותי בצורה מתמדת מעלה את הסיכוי משמעותית לקבל דירוג גבוה ולהיסרק בתכיפות.
מספר עמודים באתר וקצב צמיחת העמודים
ככל שמספר העמודים שלך באתר גדל, כך גוגל מקבל אינדיקציה להגיע ולסרוק את האתר בתכיפות עולה, ככל שמספר הדפים עולה בקצב ליניארי כך סביר שהעכביש של גוגל יגיע לסרוק את אתרכם יותר בתכיפות.
חשוב לשמור על קצב די אחיד ולא לחתוך את הזרימה בבת אחת, כי לכך יכולות להיות תוצאות הרות אסון לדירוגים בגוגל.
ככל שנשמור על איכות נקייה, בניית פרופיל קישורים חכם ותוכן איכותי אנחנו בדרך הנכונה לעמוד הראשון בגוגל. זהו הבסיס לכל מקדם אתרים.

| בניית אתר אינטרנט | הקמת אתרי אינטרנט |

הוסף תגובה

רענן
קוד אבטחה

נשמח לשמוע ממך.

Arttech Israel

077-7005757