077-7005757

מאמרים - קידום אתרים

קמפיין ממומן בגוגל – איך זה עובד?

קמפיין ממומן- מה זה?
קמפיין ממומן (PPC- Pay per Click) הוא שיטת קידום אתרים בתוצאות הממומנות במנועי החיפוש. התשלום בסוג קמפיין שכזה הוא עבור כל הקלקה עלה הקישור הממומן והוא מופיע בכל  מילת חיפוש רלוונטית, שהוגדרו עבור הקמפיין. באמצעות הקמפיין ניתן למקד בקהלי היעד ובעצם לקבוע מי מבקר באתר וכך - לשלם באופן ממוקד רק עבור הגולשים הרלוונטיים ביותר. הקישורים הממומנים באים לידי ביטוי בפרסומות המבוססות על טקסט וממוקמים בראש רשימת תוצאות החיפוש הרגילות או ברשימה נפרדת בבר השמאלי של הדף.
יתרונות קמפיין ממומן
לקמפיין ממומן ישנן יתרונות רבים:
  • תוך זמן קצר מרגע השקת הקמפיין, ניתן להתחיל לראות תנועה באתר.
  • המפרסם משלם רק עבור קליק- חשיפה בפועל
  • שליטה במילות המפתח - האתר מופיע באמצעות קביעת רשימת המילים שרוצה לפרסם. גוגל מציג את המודעה בכל הקשר אפשרי של חיפושים ובכל שימוש בביטוי המפתח שסומן.
  • המערכת של גוגל מספקת נתונים מספריים בזמן אמת של החשיפות שהיו למודעה, כך שניתן לבצע שינויים במילים ובמודעות בהתאם לצורך בכל עת.
  • אפשר לבנות עמוד ייעודי נפרד הכולל פרסומת מעוצבת שמבליטה את המוצר או המבצע שמשיקים (למשל דף נחיתה שמספק פרטים בסיסיים ומפתים על תואר במנהל עסקים למשלהכולל שדות להשארת פרטים ליצירת קשר).
  • שיטה מקסימאלית בתקציב הקמפיין - קיימת אפשרות לקבוע תקציב יומי או חודשי, ובכל רגע ניתן לעצור את הקמפיין ולהתחיל אותו מחדש.
  • שליטה במועדי הפרסום – שימוש נבון בכלי הקמפיין יאפשר למפרסם להוריד את המודעה למשל בימי שבת, בחגים או בשעות הבוקר/לילה – שבהם אין כמעט תנועה או שהתנועה אינה איכותית.
כיצד פועלת שיטת המכרז
מיד לאחר השקת הקמפיין האתר יכול להופיע בתוצאה הראשונה באזור של המודעות בתשלום, בתמורה לתשלום עבור כל לחיצת גולשים שמובילה לאתר. התחרות על מיקומים בתוצאות באזור המודעות מתבצעת באמצעות מכרז (Bid), אשר דומה למכירה פומבית של שטח פרסום שהמערכת של גוגל מנהלת בקרב המפרסמים: כל מפרסם נותן הצעת מחיר מקסימאלית לכל קליק (CPC Bid). העלות בפועל לקליק (Actual CPC) נקבעת על ידי תחשיב העושה שקלול של כל הצעות המחיר שהתקבלו בעבור מילת מפתח. ככל שהצעת המחיר לקליק היא גבוהה יותר, כך דרוג המודעה יהיה יותר גבוה.
עם זאת, בשונה ממכירה פומבית רגילה, בה מי שנתן את הצעת המחיר הגבוהה ביותר הוא הזוכה, Google AdWords(מערכת הפרסום לניהול קמפיינים של קישורים ממומנים בגוגל) מקפידים על איכות ולא רק על כמות. לשם כך פותח בגוגל  מדד שנקרא Quality Scoreוככל שהצעת המחיר לקליק וציון האיכות גבוהים יותר כך דירוג המודעה יהיה גבוה יותר.
קמפיין ממומן- כללי העבודה
קמפיין ממומן הוא בעל אינטרסים אחרים משל המפרסמים ובאופן טבעי האינטרס של גוגל הוא שהמפרסמים ישלמו מחיר גבוה ככל הניתן. מסיבה זו מתגמלת גוגל את אלו המשלמים יותר. בנוסף, הוא עובד לפי עיקרון הרלוונטיות, כך שהוא מעלה את המודעה למיקום גבוה יותר ככל שקבוצת החיפוש ודף הנחיתה הם רלוונטיים יותר למילת החיפוש שהגולש הקליד.
למי מתאים קידום ממומן?
קידום ממומן מתאים לכל אתר מסחרי שמעוניין להגדיל חשיפה אליו וכמובן גם את כמות הלקוחות. ככל שהתחום יותר תחרותי (עיין ערך ביטוי כמו "מתחתנים" השייך לתחום האירועים והחתונות, בעל נפח חיפושים משמעותי), כך גדלה כמות האתרים שבוחרים בקידום ממומן. אפילו אתרים הנמצאים בדף ראשון בתוצאות החיפוש במיקום גבוה משיקים קמפיינים ממומנים כדי שלא יפסידו אף לקוח.
לסיכום,
באמצעות קמפיין ממומן ניתן להגדיל באופן משמעותי את כמות הכניסות לאתר, כאשר יש לקחת בחשבון שלמרות שמדובר במסע פרסום ממוקד וזול, כדי שיהיה יעיל ויניב פירות, חשוב שיתנהל במקצועיות.

 


| בניית אתר אינטרנט | הקמת אתרי אינטרנט |

הוסף תגובה

רענן
קוד אבטחה

נשמח לשמוע ממך.

Arttech Israel

077-7005757