077-7005757

מאמרים - בניית אתרים ג'ומלה

מדוע מקדמי אתרים אוהבים לעבוד על אתרי ג'ומלה?

מיקומו של אתר אינטרנט בתוצאות חיפוש שנערך עבור מילת מפתח מסויימת, נקבע על פי אין ספור פרמטרים, כאשר האתר שמצליח להשיג את ה"ציון" הגבוה ביותר, הן מבחינת איכות והן מבחינת רלוונטיות תופס לרוב את המקום הראשון בתוצאות החיפוש.


על פי ההנחיות הרשמיות של גוגל, סוג האתר לא אמור להיות פרמטר שעשוי להשפיע על מיקום האתר וגם על פי מחקרים שונים שנערכו, לא נמצא קשר בין סוג האתר לבין מיקומו. כל עוד שהאתר עומד בכל הדרישות וכתוב בשפה שמנועי החיפוש יכולים לפענח ולקטלג בקלות (שפות תכנות כמו ג'אווה סקריפט, פלאש או אג'קס, הן הרבה פחות "ידידותיות" למנועי חיפוש מאשר HTML), סוג האתר הוא לא פרמטר מהותי, אם בכלל...
אם כך? מדוע מקדמי אתרים כל כך אוהבים אתרי ג'ומלה? כל התשובות בכתבה הבאה:

 

עדכון תגיות META
תגיות META הן על פי ההגדרה המלונית "מידע על מידע". תגיות שתפקידן לומר למקטלג מהו תוכן המידע המופיע בספריה, קובץ או.. דף אינטרנט. תגיות ה META העיקריות הן תגית הכותרת, תגית התאור ותגית מילות המפתח.
תגית הכותרת היא ללא ספק התגית החשובה ביותר בעמוד. את התגית הזו אנחנו כגולשים רואים רק בחלקו העליון של הדפדפן (מעל האיקונים של דף הבית, היסטוריה וכו'..) ובדף תוצאות החיפוש של גוגל. שם האתר, החלק המופיע בכחול כהה, הוא למעשה תגית הכותרת של העמוד.
את תגית התאור, אין שום דרך לראות כגולש (רק מעיון בקוד) אך בדף תוצאות החיפוש תוכלו לראות את תיאור העמוד מתחת לכותרת.
אתרי ג'ומלה מצטיינים בכך שקל מאוד לעדכן את תגיות ה  META שלהם. בניגוד לאתרים אחרים שבהם (במקרים רבים, אך לא תמיד..) רק מתכנת יכול לעדכן את התגים, באתרי ג'ומלה, כל מקדם אתרים בעל ידע בסיסי במחשבים יכול לעדכן בקלות את התגיות בכל דפי האתר. העובדה שקל לעדכן את התגיות אינה מבטיחה שמנהל האתר אכן יעשה זאת, אך במידה ומתקבלת החלטה לקדם את האתר בתוצאות האורגניות של גוגל, קל מאוד לעשות זאת.

 

פתיחת עמודים וארגון תפריטים
בקהילת מקדמי האתרים אין רבים שיחלקו על כך שהתוכן הוא המלך. מעבר לכל המינפולציות והדרישות הטכניות שחשוב מאוד להקפיד עליהן, רק אתר עם תוכן איכותי יכול לתפוס מיקומים טובים בתחומים תחרותיים. אמנם אתר הג'ומלה לא יכתוב את התוכן במקומכם, אך הוא יאפשר לכם להעלות לאתר בקלות רבה תכנים חדשים, ולא פחות חשוב, לארגן אותם בתפריטים הגיוניים על פי הררכיה ברורה. מה שמוביל אותנו לנושא הבא, הניווט באתר.
ע"פ מחקרים שונים מהשנים האחרונות, מבנה הניווט באתר הוא אחד מהפרמטרים המבדילים בין אתרים המופיעים בראש תוצאות החיפוש לבין כאלו שלא. באתר ג'ומלה, קל מאוד לשלוט על התפריטים, לפתוח קטגוריות ולשייך אליהן את העמודים השונים באתר. שוב – העובדה שאפשר לעשות זאת בקלות, ממש לא מבטיחה שהדבר יעשה, אך כאשר מעבירים את הטיפול באתר למקדם אתרים, קל לו מאוד לעשות זאת.


נשמח לשמוע ממך.

Arttech Israel

077-7005757